DA Correction Compound 16Oz

På lager

343,75 kr
Varenummer : D30016

Meguiar’s DA Microfiber Correction Compounder den kraftigt slibende første del af Meguiar's 2-trins Dual Action Microfiber Correction System.Oprindeligt blev denne compound og systemet generelt, designet med henblik på brug i høj volume klargøringer, hvorved vores kemikere og ingenører bestræbte sig på, at udvikle et unikt to trins system, hvor brugervenlighed og effektivitet var nøgleorderne. Derfor blev Meguiar's DA Correction Compound designet som første trin i systemets to trin,  ved at være så kraftigt slibende at de fleste ridser og oxidationer nemt fjernes, samtidigt med, at produktet på samme tid, er så skånsomt, at der ikke dannes kraftig haze på selv helt bløde lakker.


Da produktudviklings teamet ramte, hvad de anså som værende det perfekte mix imellem slibestyrke og produktets evne til at lave en flot og blank finish, rettede de deres fokus på optimering af brugeroplevelsen og brugervenligheden. Altsammen for at lave det nær perfekte produkt, som kræver minimal oplæring, minimale kræfter og som alligevel er effektivt nok til at begå sig i en moderne professionel bilpleje. 


Meguiar’s DA Microfiber Correction Compound støver IKKE:Da produktet - som tidligere nævnt, oprindeligt blev designet og udviklet til bilpleje-centre samt bilforhandlere med høj volume og disses krav til høj effektivitet med minimalt behov for oplæring, blev Meguiar's DA MF Correction Compound designet til, at være ekstremt lavt lavt støvende. For nu ikke at sige, at det slet ikke støver, så støver det - ved korrekt brug, så utrolig lidt, at denne compound kan benyttes iblandt allerede klargjorte biler - UDEN at der efterfølgende vil kunne ses støv på bilernes overflader. En anden design feature blev tilføjet produktet, således at ulakerede plast og gummi lister IKKE misfarves, såfremt man får ramt disse typer af lister, med en cutting skive med produkt på. Dog anbafeler vi at man taper alle lister ind, som man ikke vil riskere at produktet og skiven ændre overfladen på, for da der er tale om et relativt kraftigt slibende produkt, vil der på højglans hårde gummilister kunne komme desiderede slibemærker. Er ens køretøj kun udstyret med almindelige gummi og hårde ulakerede plast dele kan man sagtens polerer uden at tape delene ind. MEN, der er naturligvis stadig vigtigt, at de fysiske produktrester fjernes fra de evt. ramte lister, således at de evt. efterladte fysiske produktrester ikke kan tørre ind i overflade, da det kan tærre hvidt ind OVEN på listen. Derfor anbefaler vi, at alle køretøjets ulakerede plast og gummilister straks efter endt polering med en Meguiar's Supreme Shine Microfiber Towel, sammen med Meguiar's , M3416 - Final Inspection eller den noget kraftigere Meguiar's, M12201 - Surface Prep. På den måde sikre du at de fysiske produktrester IKKE kan tørre ind OVEN på listerne. De klassiske misfarvninger af ulakerede plast og gummilister, kommer typisk frem efter, at listerne er blevet ramt med en traditionel compound/lakrens på en roterende  polermaskine, hvorvedr at der efter ca. en 3-10 dage, eller når listerne udsættes for en periode med regn efterfulgt af sol, trænger hvide misfarvning, skjolde og mærker frem på listerne, så man ofte kan se, hvor maskinen har ramt og kørt på de misfarvede lister. Dette kan være svært at fjerne, men Meguiar's Lether Cleaner kan varmt anbefales, da dette produkt også er designet til at rense både ægte og kunstigt læder,, men også til at rense hårde plast og gummi typer. Listerne kan med fordel renses med M122 - Surface prep sammen med en Meguiar's, X2001 - Dash & Trim Detailling Brush, så skidtet løsnes selvom overfladen er med kraftig struktur. Herefter kan/bør de ulakerede plast dele plejes og forsegler, med fx. Meguiar's, G36516 . Paint Protect, som giver en ekstremt hydrofobisk overflade, samtidigt med at produktet som regel har en meget lang holdbarhed, på den påførte overflade. Alternativt kan Meguiar's, M40 - Vinyl & Rubber, Cleaner/Conditioner benyttes, da denne er væsentlig billigere i brug og via dens kombinerede egenskaber, efterfølgende kan bruges til både rens og pleje af ulakerede plast og gummi dele. De før omtalte misfarvninger kommer IKKE ved brug af Meguiar's DA Microfiber System


Meguiar’s DA Microfiber Correction Compound er designet til at være ekstremt nemt at aftørre!Denne compound har - ved brug sammen med en Meguiar's MF Cutting skive, som er primet inden brug, en ekstremt lang buffingcycle, hvilket med andre ord betyder. at brugeren kan arbejde med produktet, så længe som det måtte kræves uden at der skal tilføjes nyt produkt, og uden at produktet tørre ind og danner støv. Alt dette selv efter at brugeren, relativt længe, har arbejdet med produktet uden pause og stadigvæk vil det være fantastisk let at aftørre af lakken. Vi anbefaler at du benytter et Meguiar's, E101 - Professionel ULTIMATE Microfiber Towel,  eller et Meguiar's, X2020 - Supreme Shine Microfiber Towel til aftørringen, da disse er af høj kvalitet uden syninger og derved minimere risikoen for at lave micromarring(mikroridser(swirls) når produkts tørres af lakken.


Meguiar’s DA Microfiber Correction Compound er priseffektivt!Såfremt brugeren husker at prime sin Meguiar's, DMC5 - DA Microfiber Cutting Disc, vil det videre produkt forbrug, være 3-4 dråber pr felt på bilen. Det vil sige, at først starter brugeren med, at dække(prime) ALLE de hvide fiber på Cutting discen(pad/puden), med et TYNDT lag af Correction Compounden. Herefter sætter yderligere 2-4 SMÅ dråber produkt, som er den mængde som fysisk bruges til den videre polering. Primingen har to formål, for det første at dække alle fibrene, således at Compoundens køle/smørremiddel & slibekorn,fordeles jævnt ud over fibrene og for det andet for at sikre at dråberne af produkt som påføres, kan bevæge sig frit på overfladen af MF Cutting skiven.


Hvorfor er dette vigtigt? Har du noglesinde tænkt over, hvorfor en mikrofiber klud er så effektiv - til aftørring af diverse emner samt til at holde på væske og produkt, som den er? Naturligvis er det pga. mikrofiberne, men hvordan gør mikrofiberne som de gør?


Under et mikroskop, vil fibrene på en MF cutting disk, ligne små kroge endvidere vireke som kroge, de hiver produkt og væske til sig og via disse "kroge" holder de fast på væsken/produktet. På grund af denne "fastholdelse" af produkt, SKAL man prime en Meguiar's MF skive, uanset om det er en Cutting eller Finish MF skive, for ellers vil skivens fibre holde fast på produktet. hvorved store dele af skiven vil være uden produkt og da det er produktet der "smører" overfladen og indenholder de mikroskopiske slibekorn, så vil skiven og lakken blive udsat for forøget friktion, som følge af det - pletvis manglende "smørremiddel", der vil opstå forøget temperatur, grundet den forøgede friktion og grundet det på samme måde, pletvist manglende kølemiddel som ligeledes kommer fra selve produktet. Ydermere vil der kun være slibekorn der, hvor skiven er pletvist mættet af produkt. Ikke nok med at selve pad og maskine skal knokle ekstra hårdt - grundet manglende smøre- og køle-middel, så vil selve slibe-/cutting-effekten være kraftigt reduceret igen. På bløde lakker vil der dannes en del flere og dybere swirls end normalt  og der vil være meget større chanche for, at der også kommer haze(tåge, sort lak bliver grålig) i langt større grad end normalt.og sliddet på selve skiven vil stige voldsomt, hvorved skiverne vil kunne polerer færre biler og derved bliver dyrere i brug. Konklusionen på en cutting disc som ikke er primet korrekt er, at såfremt man undlader at prime korrekt vil skiven & maskines bagskive. udsættes for forøget slidt  forøget temperatur som kan/vil skade skivens og bagskivens velcro, nedsat effektivitet da skiven kun delvist er dækket af slibekorn, altså dårligere slibe-/cutting-effekt, som giver forøget tirdsforbrug. Vi har set - heldigvis kun ganske få, ekstreme tilfælde, hvor brugeren har ignoreret alle "advarsels-lamoer" og kørt skiven og bagskiven så varme, at de er smeltet sammen og hvor produktet er "brændt" af, altså blevet så varmt, at det tørrede helt ind og blev til hårst støv. 


Hvordan Primer jeg så korrekt?


Du monterer en ny eller nyvasket/rengjort skive på din DA maskine, dernæst tager du din Meguiar's DA MF Correction Compound og påføre en liberal mængde produkt, direkte på skive - gerne i et spiral mønster, men vigtigst af alt, i det mønster som du mener du kan få det mest jævne tynde lag med. Fibrene skal dækkes af et TYNDT lag, IKKE af et tykt lag. Vi anbefaler at du bruger en Motsenböcker's Lift OFF, MLO40401 - 3in1 spartel til, at fordele produktet ud over hele skiven. Bevæg spartlen fra side til side og op og ned, så der på alle sider af alle fibre, kommer produkt. HUSK, fibrene skal kun lige farves lyserøde af produkt, IKKE dækkes af et tykt lag produkt, man skal tydeligt kunne se hver enkelt fiber.. Dernæst sætter du yderlige 2-3 dråber produkt på skiven, det er disse dråber som vil udføre slibearbejdet på det første felt du polerer. Det kan virker voldsomt med så meget produkt, og vi kan godt forstå at det på nogle kan virker sådan, men såfremt man primer skiven med et tyndt lag produkt, så går der først og fremmest ikke en stor mængde produkt til spilde, når man første gang blæser skiven fri for skidt., lak og produkt. Man bruger naturligvis en del produkt til den indledende priming af især en MF Cutting disc, men via primingen sikre man jo netop, at skivens overflade konstant "smurt", at der - jævnt forselt på skivens overflade, er kølemidddel og slibekorn og det er disse ting, som sikre den GODE holdbarhed som vores skiver, ved korrekt brug, har. Dernæst vil primingen sikre, at der efterfølgende kun er behov for de ca 2-4 dråber pr felt, hvorfor det samlede produktforbrug vil være betydeligt mindre, end langt de fleste produkter.  Du vil på en dør, efter den indledende priming, bruge maksimalt 2-4 dråber produkt og vælger du 4 dråber, vil du med næsten garanti have nok produkt til, at polerer to døre eller en skærm og en dør etc. - naturligvis alt efter hvilken størrelse køretøj der poleres. Når du har poleret et til to felter færdigt, blæser du skidt og produkt rester ud af skiven - du skal kun blæse tli du kan se skidtet forsvinder og fibrene løsner og rejser sig, vi anbefaler brugen af et trykluft håndtag, da det er nemt og effektivt, men ellers kan en rensebørste også benyttes. Efter endt rensning, sætter du igen de 2-4 små nye dåber på skiven og forsætter med poleringen/fjernelse af ridser og oxidationer, rens skiven efter maksimalt hver andet felt. Når du er halvvejs igennem poleringer skifter du skive, til en frisk ny eller en, så den du startede kan blive vasket. For selvom du blæser skiver rent løbende, så vil der - især på ældre lakker, akkumulere skidt og produkt i skiven, dette medføre at du sliber/cutter dårligere/langsoomere og din polering er ikke længere tidsmæssigt optimalt.  Du kan læse mere om selve teknikken og processerne i vores guides her på siden, der kommer hele tiden nye og flere til.


 


Meguiar’s DA Microfiber Correction Compound  har klaret opgaven, hvad gør jeg så nu?


Forhandler bil løsningen: Efter endt polering med Correction Compounden - som er Trin 1 i vores to trins system, bør overfladen være blank og perfekt nok til, at du - som oftes herefter, kan forsegle lakken direkte uden at foretage dig yderligere. Trin 2 i systemet er Meguiar's DA Microfiber Finishing Wax. Produktet er et kombi produkt, da det både virker som en fint slibende/polerende polish, samtidigt med, at det er designet til at skabe HØJ glans og dybde. Disse to egenskaber kommer via dets indhold af meget SMAT-slibekorn, samt en blandng af avancerede polymerer og forskelligeCarnauba vokse. Alt i alt har vores kemikere og ingenører designet et produkt, som er både fantastisk som trinnet efter en compound, eller som stand alone produkt, på en overflade, hvor glans og dybde af lakken, vægtes over holdbarheden lakkens beskyttelse. Vi anbefaler dette produkt til brug på brugte forhandler salgsbiler, nye biler med småridser/swirls, eller til en forhandler bil, som allerede har været klargjort og poleret, som har "stået i rækken" et stykke tid og nu blot skal friskes op i overfladen - helst uden ret meget arbejde.. Fælles for de nævnte opgaver er, at der i alle kræves et produkt, som er nemt og hurtigt at påfører samt nemt at arbejde med og det er ligenetop det som Meguiar's, D301 - DA Microfiber Finishing Wax er designet til.  Meguiar's DA Microfiber Finishing Wax er udviklet til at være utroligt nemt at tørre af, måske det nemmeste at tørre af på markedet, til at give dybde i lakken og fantastisk glans, leverer de flotteste vandperler, Produktet misfarver ikke lister og danner ikke støv,  omend vi som altid anbefaler,  at man sikre sig at alt fysisk produkt er fjernet fra plastdelenes overflade, således at produktet ikke tørre ind oven på listen. Aftørringen kan med fordel gøres med Meguiar's, M12201 - Surface Prep. Selvom produktet indenholder fint slibemiddel, kan det sagtens sidde på lakken i adskillige timer, endda natten over såfremt det måtte være nødvendigt.  


 


 High-end Løsning: Vil du vlave et resultat af højest mulig kvalitet, så anbefaler vi at du efter endt polering med Meguiar's DA Microfiber Correction Compound, gennemgår lakkens overflade grundigt, så du kan se om du har fået fjernet de ridser som du ønsker. Til inspektion af lakken, skal overfladen aftørres grundigt og kan med fordel affedtes for produktrester, altså fjerne den smule produkt som altid vil være tilbage i porene på lakken, efter endt polering. Til denne wipedown/aftørring af overfladen, anbefaler vi Meguiar's, M122 - Surface Prep på en Meguiar's, E101 - Professionel ULTIMATE Wipe, for at sikre at alle produktrester er væk fra kanter og overflade, så den valgte Meguiar's voks eller forsegler, får bedst mulig vedhæftning til overfladen. Vil du gøre endnu mere, så kan du evt. benytte Meguiar's, M11032 - ULTRA Pro Speed Compound på en ny eller rengjort Meguiar's MF cutting disc, eller på den ekstreme Meguiar's, DMX5 - DA MIcrofiber Xtra Cut Disc, som øger slibe styrken med hele 25%!, for at tage de allersidste af de dybe ridser. Såfremt du er tilfreds med niveauet af tilbageværende ridser, men gerne vil have mest mulig glans frem, så kan du forbedre glansen og dybden på lakken yderligere, ved at polerer lakken med en Meguiar's, DFP5 - Foam Polishing pad (gul), sammen med fx. Meguiar's, M21032 - Ultra Pro Speed Polish. BEMÆRK: Vælger du at polerer lakken med M210 som et ekstra trin, er det vigtigt at du - efter aftørring og rens af de polerede overflader, stadigt husker at påføre en Meguiar's voks, forsegler eller coating, så den nypolerede overflade, med det samme bliver lukket, vi anbefaler vores keramiske lakforsegler Meguiar's, M27 - PRO Hybrid Ceramic Sealant, som tilføjer overfladen ekstrem glans og dybde samtidigt med at lakken vil være beskyttes i mange måneder fremover.


 


Pga det lave produkt forbrug, produktets effektivitet, samt vores MF Cutting Discs høje kvalitet og den dertilhørende lange levetid, vil udgiften til at polerer en hel bil, være på UNDER 6 kroner, dette dog beregnet ved brug af Meguiar's DA Microfiber Correction Compound i 3,78 Liters størrelsen.


Som nævnt er denne Compound første del af vores unikke 2 trins Mikro Fiber system, hvorved den afsluttende skal udføres.


Nok blev denne Correction Compound designet med henblik på brug i høj volume bilpleje afdelinger, men tiden har vist produktets andre kvaliteter kvaliter, hvorfor compound benytte blandt af langt de fleste af Danmarks og verdens bedste detailere. Årsagen er profuktets brugervenlighed og effektivitet, samt den fantastiske glans, som dannes ved polering med denne compound sammen med vores Meguiar's MF Cutting skiver. Vi anbefaler naturligvis at bruge vores unikke mikrofiber cutting skiver, da Correction Compound og vores Cutting skiver er nøje designet og tunet ind, til et optimalt EFFEKTIVT samspil, som giver den før omtalte effektivitet og ligeledes giver de lave omkostninger ved brug. Der findes mange skiver på det danske marked, som er direkte kopier af vores design, men nok kan de visult ligne vores, men holdbarheden af skiven, samt effektiviteten kan ikke sammenlignes.


Laver man en reel sammenligning imellem en budget MF skive og vores premium MF skiver, vil man hurtig kunne se de visiuelle forskelle, men også forskelle i effektiviteten af skiven, holdbarheden af skiven, samt kvaliteten af det færdigt polerede emne. ALTSÅ, nok koster vores MF skiver - og skiver generelt, en del mere end fx. kinesisk producerede budget skiver. men på den lidt længere bane vil man, ved korrekt brug som vi gerne underviser i, opleve, at prisen pr produceret enhed, samt tiden benyttet til produktionen af en færdig enhed, er væsentligt lavere, sammenlignet med budget skiver og produkter. Vi står på mål for denne påstand, så hvis du er professionel og ikke oplever de nævnte forskelle i vores stystems favør, vil vi gerne bede dig om, at tage fat i den salgskonsulent som kommer og besøger dig, eller ved at skrive til kundeservice@meguiars.dk, for så vil vi meget gerne have lov til at komme og vise dig hvad der skal gøres for at du kan opleve det samme som os - dette endda ganske gratis!


 


kan altså ses direkte på effektiviteten, kvaliteten af det polerede, samt enhedsprisen for produkt og skiver.hvor skive og produktets samspil nemt og hurtigt fjerner ridser uden støv , samt uden at ,misfarve lister, samtidigt med at glansen selv på blanksorte biler er næsten perfekt.


 


 

Produktbeskrivelse

Denne Compound er baseret på Meguiar's banebrydende SMAT teknologi.

SMAT teknologi er kort fortalt at slibekornene i produktet er utroli små fra start af, de bevare samme størrelse fra start til slut.

Slibekornene er utroligt hårde og fuldstændig ens, hvilket sikre en høj effektivitet i at fjerne ridser, samtidigt med at det efterlader en glans så høj, at der ofte slet ikke er behov for at polerer efter med en polish.

Produktet sikre sammen med vores Mikrofiber discs at der Intet støv kommer i dørfalster, på ruden osv. og er sammen med vores mikrofiber poler discs og vores MT310 polermaskine, HELT sikkert i brug, selv for den uøvede.

For den øvede bruger, sikre dette produkt en ensarted og ikke mindst 100% hologramfri polering, også på sorte biler, når benyttet sammen med vores MT310 polermaskine.  

 

Produktet er YDERST drøjt i brug, hvilket sikre god økonomi.

3,78 ltr laver ca. 160 biler = 6,22 + moms pr. bil.

 

Brugsanvisning:

  • Omryst grundigtog arbejd i skygge og på en køligoverflade.
  • Påfør produktet tilMeguiar’sDA Microfiber Cutting Disc.
  • Indstil Dual Action Polisher til 4800omdrejninger/minut.
  • Arbejd på ca.5x5 cm store sektioner ad gangen.
  • Start med 2-3 overgange med mode-rat tryk efterfulgt af 2-3overgangemed let tryk
  • Fjernoverskydendemateriale med Meguiar’s UltimateWipe® Detailing Cloth (E101)

Bemærk: Produktet er 1 step i et 2 steps system hvor andet step er D301 Finishing wax. 

Måske vil du også være interesseret i disse produkt(er)?